Monday, May 9, 2011

Pengembaraan Ke Kuching - Hari Kedua (1/5/2011) Part 4

Sampai sahaja di Hotel, Abah terus melabuhkan kepala ke bantal. Memang betul-betul penat Abah ni.. hehehe.. sabar je la ye, dapat pulak anak macam aku ni.. Sebab aku berazam nak penuhkan aktiviti Abah sepanjang di Kuching supaya Abah tak akan cakap nak ke Kuching lagi selepas ini.. hehehe

Aku tidaklah penat seperti Abah, jadi aku menghabiskan masa untuk aktiviti-aktiviti mengambil gambar dari bilik hotel, dan merenung keluar.

Di malam hari, alang-alang aku kena tapau makanan untuk Abah, aku pun mengambil kesempatan berjalan-jalan seorang diri ke Waterfront. Apa yang ada disini ye.. Gambar diatas ialah hasil seni di Waterfront ini. Dengan air pancut cuma keluar pada malam hari sahaja.



Ini pula pemandangan sungai Sarawak di malam hari.


Teringin pula nak menyusuri sungai Sarawak.... esok mungkin boleh.. hehehe


Bukan apa, teringin nak naik bot sebesar ini..


Disepanjang-panjang pagar Sungai di Waterfront ini, banyak papan tanda menjauhi dadah dan arak dipamer. Macam cerita Hong Kong pula, entah-entah kat sini, ramai pemabuk yang muntah-muntah ke sungai kot.. huhuhu (agaknya la..)


Aku tak lama di tepi sungai tu, sebab Abah tengah tunggu aku nak makan malam. Lagipun aku seorang berjalan kat situ, ada juga polis pelancong yang menegur aku berjalan seorang. Bahaya agaknya. Hehehe.. dengan sweater dan hood kepala.. aku berani-berani takut je tu.. hehehe


Sampai di hotel, aku masih lagi tidak mengantuk. Jadi aku pun mengambil gambar barangan yang dibeli. Diatas ialah gambar tikar plastik yang Abah beli di Serikin siang hari nya. Tikar ini RM30.


Ini pula kain batik dan kain pelikat yang aku beli. Jumlah RM 80.


Yeay! kek lapis. Siap dengan tanda fragile lagi tu.. hehehe kek ini RM110.


Ini kek kat Mira tu. RM 40.


Bosan lagi. Aku ke lobi hotel menanyakan tentang trip hotel ke Kampung Budaya pada hari esok.. hehehe.. idea untuk berjalan-jalan sehari suntuk.. hahaha!

No comments:

Post a Comment